47 δις Λίρες Αιγύπτου ετησίως (περίπου 5 δις ευρώ) στοιχίζει στην Αίγυπτο το κυκλοφοριακό της πρόβλημα, λέει η Παγκόσμια Τράπεζα
Το μποτιλιάρισμα στοιχίζει στην Αίγυπτο! Και στοιχίζει πολύ!
Μία πρόσφατη πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που εκπόνησε η Παγκόσμια Τράπεζα, αποκαλύπτει ότι αν λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους του προβλήματος, στοιχίζει κάπου 47 δις αιγυπτιακές λίρες τον χρόνο (περίπου 5 δις ευρώ), το οποίο αντιστοιχεί στο… 3,6% του ΑΕΠ της χώρας !!!
Και μάλιστα, ο Διεθνής Οργανισμός υποστηρίζει ότι τα χειρότερα έρχονται !! Διότι, μέχρι το 2030, υπολογίζεται ότι το κόστος αυτό θα υπερδιπλασιαστεί και θα φτάσει τα 105 δις Λίρες Αιγύπτου (περίπου 10 δις ευρώ) τον χρόνο !!
Η μελέτη αφορά την ευρύτερη περιοχή του Καΐρου, μία από τις μεγαλύτερες και πιο πυκνοκατοικημένες μεγαλουπόλεις του κόσμου, όπου ζουν σήμερα περίπου 20 εκατομμύρια κάτοικοι (ή και περισσότεροι;)
Και ας δούμε πώς οι ειδικοί υπολογίζουν το κόστος που δημιουργεί το μποτιλιάρισμα στους κατοίκους και σε όλη τη χώρα: το μισό κόστος (50%) αντιπροσωπεύει το χάσιμο χρόνου, το 31% τα προβλήματα από τις καθημερινές καθυστερήσεις και το υπόλοιπο 19% ανταποκρίνεται στα προβλήματα υγείας που δημιουργεί στους κατοίκους της πόλης.
Και ποια είναι τα βασικά προβλήματα που δημιουργούν το μποτιλιάρισμα; Ας δούμε τί «είδαν» οι ειδικοί της Παγκόσμιας Τράπεζας: οι περιορισμένοι χώροι στάθμευσης, οι συχνές και απρόσκοπτες στάσεις στο δρόμο των αυτοκινήτων και των μινιβάν (μικρών λεωφορείων που χρησιμοποιούνται ως μικρά ιδιωτικά λεωφορεία), η έλλειψη φωτεινής σηματοδότησης στους δρόμους, η μη σωστή κατασκευή διάβασης πεζών και πλατειών.
Άλλο μεγάλο πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος είναι η διάρκειά του. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι, για παράδειγμα, στη γέφυρα της 6ης Οκτωβρίου, την ώρα περνάνε από το ίδιο σημείο (και από τις δύο κατευθύνσεις) κάπου 14.000 αυτοκίνητα!
Φυσικά, ρόλο στο όλο πρόβλημα παίζει και το μετρό της πόλης, που – παρότι επεκτείνεται, ακόμη παραμένει – μικρό σε σύγκριση με άλλες αντίστοιχες μεγαλουπόλεις του κόσμου, καθώς επίσης και η περιορισμένη παρουσία μεγάλων λεωφορείων – μέσων μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: «Αλ Αχράμ»