Uncategorized

Και η Ελλάκτωρ μπαίνει στην κούρσα για να κερδίσει το έργο των σιδηροδρόμων του Ομάν, προϋπολογισμού 15 δις δολαρίων

Με την ελληνική κρίση να είναι χωρίς ημερομηνία λήξης, προαπαιτούμενο για τη διατήρηση ρυθμών ανάπτυξης εάν όχι για την επιβίωση των ελληνικών εταιρειών είναι η εξωστρέφεια. Και για τις κατασκευαστικές η ανάγκη απόκτησης νέων έργων στο εξωτερικό είναι επιτακτική, με δεδομένη την ανυπαρξία κατασκευαστικού αντικειμένου στην Ελλάδα.

 

Στο πλαίσιο αυτό η Άκτωρ σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Vinci διεκδικεί την ανάληψη της κατασκευής του πρώτου τμήματος του σχεδιαζόμενου εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου στο Σουλτανάτο του Ομάν. Σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και ξένα δημοσιεύματα, το ελληνογαλλικό κονσόρτσιουμ- όπως και 15 ακόμη σχήματα από όλο τον κόσμο- έχει περάσει στο στάδιο της προεπιλογής, με την προθεσμία υποβολής οικονομικών προσφορών να λήγει την 1η Μαρτίου.

 

Τα μεγέθη του έργου δικαιολογούν το αυξημένο ενδιαφέρον των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων από Κίνα, Γερμανία, Νότια Κορέα, Μέση Ανατολή, Αυστραλία και Ευρώπη. Ο συνολικός προϋπολογισμός τοποθετείται στο αστρονομικό ποσό των 15 δισ. δολλαρίων ενώ το μήκος του νέου σιδηροδρόμου θα είναι 2.244 χιλιόμετρα.

 

Το πρώτο τμήμα που διεκδικεί η Άκτωρ με την Vinci είναι μήκους 207 χιλιομέτρων και θα εκτείνεται από την πόλη Σοχάρ – που θεωρείται στη μυθολογία ως η γενέτειρα του Σεβάχ Θαλασσινού- μέχρι το Μπουραϊμι του Ομάν.

 

Η αραβική χώρα επιδιώκει μέσω του νέου σιδηροδρομικού δικτύου να ενισχύσει τον τομέα logistics προκειμένου το Ομάν να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκεται η διασύνδεση των λιμανιών με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οδικό δίκτυο και τα αεροδρόμια.

 

Το σιδηροδρομικό αυτό έργο σηματοδοτεί την επαναφορά του ομίλου Ελλάκτωρ στο Ομάν ύστερα από την αναστολή κατασκευής του Blue City, του τεχνητού νησιού που σχεδίαζε το Εμιράτο με συνολική επιφάνεια δόμησης 1,4 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα. Το έργο είχε χωροθετηθεί σε παραλιακή περιοχή 90 χιλιομέτρων δυτικά της πρωτεύουσας του Ομάν Μουσκάτ και αρχικά προγραμματιζόταν να αποπερατωθεί μέχρι το 2020.  Η εισηγμένη είχε αναλάβει, μέσω της θυγατρικής της AECO Development LLC, την υλοποίηση της πρώτης από τις 10 φάσεις του έργου μαμούθ (ύψους 20 δις δολάρια) του οποίου όμως, η υλοποίηση «πάγωσε» λόγω και χρηματοδοτικών προβλημάτων.

 

Ας σημειωθεί ότι πριν από περίπου 15 μήνες η εισηγμένη επανέκτησε τις συνδεδεμένες με το έργο του Blue City εγγυητικές επιστολές ύψους 200 εκατ. ευρώ.

 

 

 

Πηγή: www.capital.gr

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *