ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

Η συγκινητική λήξη των μαθημάτων της Μεγάλης του Γένους Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου (ΦΩΤΟ)

Δεν είναι υπερβολή! Πολλά μάτια ήταν δακρυσμένα στην τελετή λήξης των μαθημάτων της Αχιλλοπουλείου Σχολής, του ιστορικού δημοτικού σχολείου της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, που ολοκλήρωσε το Σάββατο 14 Ιουνίου, τη σχολική χρονιά 2013-2014, συνεχίζοντας μία μεγάλη παράδοση που ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα.

 

 

Διότι, όπως γράφει και η αιγυπτιώτισσα – και δη καϊρινή και Αχιλλοπουπουλίτισσα – δημοσιογράφος- ερευνήτρια Μαρία Αδαμαντίδου, ήταν ήδη το έτος 1883, όταν ο Ευάγγελος Αχιλλόπουλος προσφέρει το ιλλιγγιώδες ποσό για την εποχή των 10.000 Λιρών Αγγλίας αλλά και το επίσης αξιοσέβαστο ποσό των 15.000 Λιρών Αιγύπτου αργότερα, πράξη με την οποία αρχίζει ουσιαστικά η ιστορία του ελληνικού δημοτικού σχολείου της αιγυπτιακής πρωτεύουσας, που συνεχίζει μέχρι σήμερα να διαλαλεί τα έργα των προκατόχων Αιγυπτιωτών που περάσανε από τις αίθουσές του (βλ. την έκδοση της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου «Ελληνικός Περίπατος στο Κάιρο»).

 

 

Αυτήν ακριβώς την ιστορία συνεχίζουν τα σημερινά παιδιά της Αχιλλοπουλείου Σχολής, που το βράδυ εκείνο της 14ης Ιουνίου σταθήκανε στην χαρακτηριστική φωτογραφία των σκαλιών του επιβλητικού κτιρίου, με τους δασκάλους τους και τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστο Καβαλή, που έχει αναλάβει και τη βαριά ευθύνη της Εφορείας Εκπαιδευτηρίων της ΕΚΚ.

 

 

Μιλώντας προς όλους τους Αχιλλοπουλίτες, ο κ. Καβαλής τους συνεχάρη για ό,τι πετύχανε μέχρι σήμερα και τούς προσκάλεσε να προσπαθήσουν ακόμη περισσότερο την επόμενη σχολική χρονιά, ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια της εκπαίδευσης, και χρόνο με τον χρόνο, της ζωής και της κοινωνίας μας. Αναφέρθηκε στο έργο της Κοινοτικής Επιτροπής.

 

 

Παράλληλα, απέτισε φόρο τιμής τόσο στους εκπαιδευτικούς για το έργο τους αλλά και τους γονείς που στηρίζουν τα παιδιά τους στη μεγάλη αυτή προσπάθεια.

 

 

 

Χωρίς το τρίγωνο «Κοινότητα – γονείς – μαθητές», δεν μπορεί να υπάρξει επιτυχία στο πρόγραμμά μας, για το σχολείο αυτό που θέλουμε να το κάνουμε ανώτερο και πολλά άλλα ξενόγλωσσα σχολεία στο Κάιρο, τόνισε ο κ. Καβαλής, έτσι ώστε η Αχιλλοπούλειος να γίνει ακόμη πιο σημαντικό σχολείο, από ό,τι ήταν παλιά, ευχόμενος παράλληλα «καλό καλοκαίρι σε όλους».

 

 

 

 

??????????

 

 

 

Από την άλλη πλευρά, και οι γονείς όμως είχαν να πουν έναν καλό λόγο για την προσφορά της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου στο σχολείο, ευχαριστώντας και προσωπικά τον κ. Καβαλή, και απονέμοντάς του μία τιμητική πλακέττα, διά χειρός της Αντιπροέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κας Νίτσας Καζαμία, «ως ελάχιστη αναγνώριση στην στήριξη που παρέχει στην ελληνική παιδεία στο Κάιρο».

 

 

axillo lixi 2014 16

 

 

 

 

Παράλληλα, οι γονείς των Αχιλλοπουλιτών προσέφεραν τιμητική πλακέττα για την όλη της στήριξη και στην μεγάλη ευεργέτιδα της αιγυπτιώτικης παροικίας κας Στέλλα Κυριάζη, που τη δέχτηκε με συγκίνηση και κάλεσε και κείνη μα τη σειρά τους όλους να σταθούν στο πλευρό της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου και στο ακούραστο έργο της, μεγάλο μέρος του οποίου αποβλέπει στην πρόοδο των παιδιών της παροικίας, τονίζοντας ότι η Αχιλλοπούλειος θα πρέπει να ανέβει ακόμη πιο ψηλά, όπως ψηλά να ανέβει και η Ελλάδα, αποτίοντας παράλληλα φόρο τιμής στο έργο του Προέδρου της ΕΚΚ κ. Χρήστου Καβαλή και της Διαχειριστικής Επιτροπής της ΕΚΚ. «Κάποια στιγμή, τα παιδιά αυτά θα είναι περήφανα που περάσανε από την Αχιλλοπούλειο Σχολή», κατέληξε η κα Κυριάζη.

 

 

axillo lixi 2014 17

 

 

 

 

Ένα έργο, του οποία τα πραγματικά καρποφόρα αποτελέσματα φάνηκαν απλόχερα τόσο στην εορτή λήξης του Νηπιαγωγείου της Αχιλλοπουλείου όσο και στο Δημοτικό Σχολείο με τη γιορτή που ακολούθησε και περιείχε κυρίως τον συγκινητικό αποχαιρετισμό των πέντε (5) παιδιών της Στ΄ τάξης αλλά και τις αθλοπαιδιές καθώς και τις άρτια φροντισμένες χορευτικές επιδείξεις.

 

 

 

axillo lixi 2014 04

 

 

 

Και όλα αυτά, παρουσία του εκπροσώπου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας π. Ιωακείμ, της Υποπροξένου κας Μπέσυς Παπανικολάου, του Προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστου Καβαλή, του Αντιπροέδρου της ΕΚΚ κ. Κήμη Φλεβοτομά, της Γενικής Γραμματέως της ΕΚΚ κας Σούλας Σκουφαρίδου, της Επόπτριας Γραφείων της ΕΚΚ κας Στέλλας Κυριάζη, των Κοινοτικών Επιτρόπων Καΐρου κ.κ. Μιχάλη Γκρουνστέιν, Πατρίκιου Δήμου, Πάρη Οικονόμου, της Δ/ντριας της Αμπετείου κας Καρρά, του Διευθυντή του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου Καΐρου κ. Χρίστου Παπαδόπουλου, του πρώην Συντονιστή Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Σταυρόπουλου (ο οποίος μάς παραχώρησε τη βασική φωτογραφία του ρεπορτάζ και τον ευχαριστούμε θερμά), του Προέδρου του ΠΑΟΚ κ. Ανδρέα Ρούσσου, του Αντιπροέδρου του Ελληνικού Κέντρου Καΐρου κ. Μανούσου Δαμουλάκη, του βοηθού Περιφερειακού Εφόρου Αποδήμων κ. Αλέκου Καζαμία, του Γραμματέα του ΕΝΟΚ κ. Γιώργου Ρεκτσίνη και του Μέλους του ΔΣ του ΕΝΟΚ κ. Άγγελου Αθανασούλη, της Ταμίας του Συλλόγου Ελλήνων Αποφοίτων Αμπετείου Σχολής κας Άννας Γεωργαλίδου και άλλων επισήμων.

 

 

 

??????????

 

 

 

Να σημειωθεί ότι σε συγκινητικό κλίμα, μαθητές, γονείς και συνάδελφοί του αποχαιρέτησαν τον Αιγυπτιώτη εκπαιδευτικό κ. Γιώργο Μιχαηλίδη, που μετά από έξι χρόνια, γυρίζει στην Ελλάδα, έχοντας πραγματικά κατακτήσει τις καρδιές όλων με το από καρδιάς σημαντικό έργο που προσέφερε στα παιδιά της καϊρινής παροικίας.

 

 

 

 

??????????

 

 

 

 

Για την προσφορά του αυτή, τον τίμησε ο Σύλλογος γονέων και Κηδεμόνων, διά χειρός της Αντιπροέδρου του κας Νίτσας Καζαμία.

 

 

 

 

??????????

 

 

 

 

Μεγάλη αναφορά στο έργο της Αχιλλοπουλείου έκανε ο Δ/ντής της Σχολής κ. Χαράλαμπος Κουγεμήτρος, τονίζοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

 

 

«Με δείκτη την επιτυχημένη περσινή χρονιά, και φέτος στην Αχιλλοπούλειο Σχολή διατηρήθηκε το κλίμα αλλαγών και δράσεων με απώτερο στόχο την αναβάθμιση του σχολείου για την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών μας.

 

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2013-14, λόγω της υποβάθμισης του σχολείου από 6θέσιο σε 5θέσιο μια θέση εκπαιδευτικού χάθηκε. Για να αποφευχθεί η συνδιδασκαλία δύο τάξεων, η Ε.Κ.Κ. κάλυψε το κενό του δασκάλου με έναν από τους συμβασιούχους κοινοτικούς εκπαιδευτικούς.

 

 

 

??????????

 

 

 

Έτσι, συνολικά το εκπαιδευτικό δυναμικό (δάσκαλοι αγγλικών, αραβικών και γυμναστής) επαρκούσε για να καλύψει τις απαιτήσεις του νέου προγράμματος που εφαρμόστηκε. Αναφορικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό προσλήφθηκε νέα νηπιαγωγός, με της οποίας την ευθύνη λειτούργησε το νηπιαγωγείο της σχολής.

 

 

 

??????????

 

 

 

Κάνοντας έναν απολογισμό σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του προγράμματος σπουδών, φέτος στην Αχιλλοπούλειο σχολή δόθηκε έμφαση στην ενίσχυση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην Α΄ δημοτικού, με την ένταξη επιπλέον 11 ωρών προετοιμασίας. Από το Νοέμβριο, άρχισε και η γραπτή διδασκαλία του αραβικού αλφαβήτου. Μέχρι τότε τα παιδιά στο μάθημα των Αραβικών ασκούσαν μόνο τον προφορικό λόγο.

 

 

 

??????????

 

 

 

Ακόμη, καλλιεργήθηκε η βιωματική, συνεργατική και διαθεματική προσέγγιση της μάθησης μέσω του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης.

 

Επιπλέον, τροποποιήθηκε το περιεχόμενο του μαθήματος των Αγγλικών, με την εφαρμογή ενιαίου προγράμματος σπουδών για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχει συνέχεια στην ύλη που διδάσκεται και να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών της ομογένειας.

 

Επιπρόσθετα, το σχολείο μερίμνησε για:

Την ένταξη των μαθητών που έρχονται από την Ελλάδα με πρόγραμμα εντατικής προετοιμασίας στο μάθημα της Αραβικής γλώσσας. Σκοπός είναι να προσεγγίσουν το επίπεδο των μαθητών της τάξης τους, πριν ενσωματωθούν ομαλά σ’ αυτήν.

 

Προκειμένου να αναβαθμιστεί το μάθημα της Πληροφορικής, διαμορφώθηκε νέο πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος, με τη σύμπραξη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού με το γραφείο Συντονιστή εκπαίδευσης.

 

 

 

??????????

 

 

 

 

Σε συνεργασία της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου με την Αμπέτειο Σχολή διεξήχθησαν απολυτήριες – εισαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Έκτης τάξης στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

 

Για την ενίσχυση της εκκλησιαστικής παιδείας και Ελληνορθόδοξης παράδοσης, πραγματοποιούταν μια ώρα την εβδομάδα κατήχηση, στους μαθητές της Τρίτης και Τετάρτης, από ιερέα που έστελνε το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.

 

Συμπληρωματικά, μια φορά το μήνα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκκλησιαστούν στον ιερό ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, που υπάρχει στο χώρο του σχολείου.

 

Από την αρχή της χρονιάς, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέγουν βιβλία για δανεισμό από μια μεγάλη λίστα, καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο το αίσθημα της φιλαναγνωσίας. Σε αυτό συνέβαλε σημαντικά η χορηγία του ιδρύματος Μποδοσάκη με την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας.

 

 

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και δράσεις καθώς μέσα από αυτές ανοίγουν οι πόρτες του σχολείου στη ζωή και προσφέρουν στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες για βιωματικές δραστηριότητες και εμπειρίες.

 

 

 

axillo lixi 2014 05

 

 

 

Έτσι, φέτος οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν:

Το μνημείο πεσόντων Ελλήνων για την επέτειο των 71 χρόνων από τη μάχη του Ελ Αλαμέιν (26/10/2013)

Το ιερό παρεκκλήσι της Πατριαρχικής Επιτροπείας για τις λατρευτικές εκδηλώσεις στην εορτή του Αγίου Νεκταρίου (9/11/2013)

Το ιστορικό παλάτι του Μωχάμεντ Άλι (11/12/2013)

Τον Οίκο Ευγηρίας της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, όπου τα παιδιά έψαλλαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και μετέφεραν το αισιόδοξο μήνυμα της αγάπης. (18/12/2013)

Τις πυραμίδες στη Γκίζα (12/2/2014), όπου τα παιδιά συμμετείχαν στη φωτογράφηση που έγινε υπό την αιγίδα του Μουσείου Μπενάκη με θέμα τους Έλληνες του Καΐρου. Τα εγκαίνια της έκθεσης γίνονται αύριο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.

Και τέλος το εκπαιδευτικό περιβάλλον προσομοίωσης επαγγελμάτων Kidzania. (3/4/2013)

 

 

 

??????????

 

 

 

Μεγάλο κομμάτι των δράσεων μας πραγματοποιήθηκε και στο χώρο του σχολείου μας. Πιο συγκεκριμένα μας επισκέφθηκαν ο μηχανολόγος κύριος Χριστοφίδης Γιώργος και η εξειδικευμένη ψυχολόγος κυρία Κάλου Παρασκευή. (5/4/2014-17/5-2014)

Ο πρώτος παρουσίασε στους μαθητές σεμινάριο για την ασφάλεια στο σπίτι και στο σχολείο ενώ η δεύτερη υλοποίησε ένα πρόγραμμα για την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

Σεμινάριο όμως πραγματοποιήθηκε και για τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και την ένταξή του στη διδασκαλία.

 

Και φέτος μέσα από τις σχολικές εορτές που διοργανώσαμε οι μαθητές μυήθηκαν στην ελληνική ιστορία και παράδοση.

 

Όμως, η γιορτή που ξεχώρισε ιδιαίτερα ήταν εκείνη των Χριστουγέννων καθώς πραγματοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να εξασκήσουν τα αγγλικά και να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους στη μουσική και την υποκριτική.

 

Ακόμη, οι μαθητές διοργάνωσαν χριστουγεννιάτικο παζάρι με δικές τους κατασκευές, τα έσοδα του οποίου κάλυψαν μέρος των εξόδων της επίσκεψής μας στο Kidzania.

 

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί ότι φέτος εκδόθηκε νέο σχολικό περιοδικό με τον τίτλο «Χίλιες και μία σκέψεις…». Οι μαθητές έγραψαν άρθρα, ιστορίες, έκαναν στατιστικές έρευνες συμβάλλοντας σε ένα άρτιο αποτέλεσμα.

 

Τέλος, λειτούργησε σχολικός κινηματογράφος με την προβολή τριών παιδικών ταινιών μεταγλωττισμένων στα ελληνικά.

 

Σχετικά με την Οργάνωση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς έγινε ακριβής καταγραφή των υλικών και των εποπτικών μέσων που διαθέτει.

 

Στον τομέα της υλικοτεχνικής υποδομής πραγματοποιήθηκαν καίριες αλλαγές που επιβάλλονται σε ένα σύγχρονο σχολείο. Αρχικά, από την επιχορήγηση του υπουργείου παιδείας της Ελλάδας αγοράστηκαν τέσσερις πίνακες μαρκαδόρου (whiteboards) αντικαθιστώντας τους παλιούς πίνακες κιμωλίας. Ακόμη, για τη συντήρηση του τεχνολογικού εξοπλισμού του σχολείου, η Ελληνική Κοινότητα Καΐρου απασχολεί τεχνικό υπολογιστών με δικά της έξοδα. Επιπλέον, ανανεώθηκαν οι καλοκαιρινές στολές των μαθητών με απώτερο στόχο να αγοραστούν και χειμερινές. Γενικότερες αλλαγές έγιναν στις υποδομές της Αχιλλοπουλείου Σχολής και του νηπιαγωγείου.

 

Τελευταία, αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή αποτελεί η αντικατάσταση της φθαρμένης εξωτερικής αγιογραφίας της εκκλησίας του σχολείου με μια νέα, η οποία είναι έτοιμη και εκκρεμεί η τοποθέτησή της.

 

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να σας μεταφέρω την άποψη του συλλόγου διδασκόντων της σχολής αναφορικά με το ρόλο των γονέων όπου θεωρείται καθοριστικός για την εξέλιξη της πορείας των μαθητών αλλά και του σχολείου. Αυτό σημαίνει ότι επιθυμία όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών είναι να έχουν τους γονείς αρωγούς στο έργο τους. Γονείς που προκαλούν με τη συμπεριφορά τους προβλήματα μη σεβόμενοι το χαρακτήρα του χώρου, ή κατηγορώντας το έργο και τις αποφάσεις που λαμβάνονται καθότι μη ενημερωμένοι σωστά, διαμορφώνουν ένα κλίμα αρνητικό και άδικο για τη φήμη του μοναδικού παροικιακού δημοτικού σχολείου. Έχοντας, κοινό στόχο την πρόοδο του κάθε παιδιού, η σύμπραξη γονέων και εκπαιδευτικών θα αποφέρει μόνο θετικά αποτελέσματα.

 

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους εκπαιδευτικούς για την άψογη και αρμονική συνεργασία που είχαμε αλλά και το προσωπικό του σχολείου που με τη βοήθειά του κύλησε ομαλά μια ακόμη σχολική χρονιά.

Ευχαριστούμε θερμά τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστο Καβαλή που υπήρξε συμπαραστάτης και υποστηρικτής στο εκπαιδευτικό μας έργο αλλά και την κα Στέλλα Κυριάζη για την αγάπη της για το σχολείο και τα παιδιά.

 

Τέλος, να ευχαριστήσουμε τον Συντονιστή εκπαίδευσης κο Παύλο Καπίδη για την καθοδήγησή του.»

 

 

 

ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΪΡΟΥ

ΣΤΟΥΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΙΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014

 

 

H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΪΡΟΥ απένειμε τα παρακάτω Αριστεία στους εξής μαθητές:

 

 

 

 

??????????

 

 

 

 

Για την Α” Τάξη: Αθανασούλη Αλίκη

Για την Β΄ Τάξη: Αρσάνη Κατερίνα και Παπανικολάου-Μααρούφ Νικόλαο

Για την Γ΄ Τάξη: Ιμπραχίμ Ροντάινα και Καζαμία Αγάπη

Για την Δ΄ Τάξη: Γιακούμπ Ουσάμ Κάρολ και Γιούσσεφ Παύλο

Για την Ε΄Τάξη: Τζουμέρκα Τατιάνα και Χριστοφίδου Άρτεμιδα

Για την ΣΤ΄Τάξη: Κοκκώση Σταύρο

 

Βραβείο Προόδου απονεμήθηκε στο μαθητή της Α” τάξης: Μπαρακάτ Ζιάντ

Το Βραβείο Προόδου συμπεριλάμβανε χρηματικό έπαθλο 1.000 αιγυπτιακών λιρών από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστο Καβαλή.

 

 

 

 

 

axillo lixi 2014 03

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *