Στην Ελλάδα επιστρέφει με το νέο του δίσκο «Barcelonauta», ο καταγόμενος από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, «περιηγητής της Βαρκελώνης», Γιώργης Χριστοδούλου
Ο καταγόμενος από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, «περιηγητής της Βαρκελώνης», Γιώργης Χριστοδούλου, έπειτα από δύο χρόνια περιπάτους στη νέα μόνιμη κατοικία του στη Βαρκελώνη και συνολικά δεκαπέντε χρόνια «βόλτες» στη δισκογραφία, κυκλοφόρησε τον νέο του δίσκο «Barcelonauta». Οπως λέει ο ίδιος «η λέξη είναι κατά το ήμισυ ελληνική (ναύτης) και θα μπορούσε να σημαίνει «περιηγητής της Βαρκελώνης»». Τα τραγούδια του άλμπουμ μιλούν για την «πόλη των κόντηδων», γράφτηκαν από το 1920 ως το 1960, τα οποία ερμηνεύει στα καταλανικά, ισπανικά, γαλλικά και αγγλικά.
Έχουν ηχογραφηθεί από σημαντικούς τζαζ μουσικούς της Βαρκελώνης και διευθυντή ορχήστρας τον Juli Aym. Ηχος ακουστικός (κλαρινέτο, σαξόφωνο, τρομπέτα, τρομπόνι, πιάνο, μπάντζο, κιθάρα, ακορντεόν, κοντραμπάσο και τύμπανα) και ο Γιώργης Χριστοδούλου έδωσε νέα ζωή στις μελωδίες των Charles Trenet, Boris Vian, Don Byas, Vincens Sabater και άλλων δημιουργών που έζησαν στη Βαρκελώνη, ηχογράφησαν στα στούντιό της και έπαιξαν στα ballrooms και τα θέατρα της καταλανικής πρωτεύουσας, τη χρυσή περίοδο της jazz.
Στο άλμπουμ συμμετέχει, τραγουδώντας, το φωνητικό τρίο Las Divinas καθώς και μια Γαλλιδούλα έξι ετών, η Valentine, η οποία ζει στη Βαρκελώνη.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Ο Γιώργης Χριστοδούλου κατάγεται από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και μεγάλωσε στο κέντρο της Αθήνας.
Πρωτοεμφανίζεται με την Αρλέτα στο θέατρο κολλεγίου Αθηνών. Ακολουθούν συναυλίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και στην Κύπρο.
Κατόπιν αποφοιτεί με άριστα από τη δραματική σχολή,μελετάει τραγούδι και παίζει στο θέατρο ως το 2003 πάντα τραγουδώντας, σε πέντε μουσικές παραστάσεις (εθνικό θέατρο,θίασος Αλ.Βουγιουκλάκη,θίασος Χαλκιά-Παρτσαλάκη,Ξ.Καλογεροπούλου.δηπεθε Πάτρας και Λάρισας)
Συνεργάζεται με τον συνθέτη Νότη Μαυρουδή και τραγουδά με την συνοδεία του στην κιθάρα σε θερινά και κλειστά θέατρα και μουσικές σκηνές σε όλη την Ελλάδα.
Συνεργάζεται με τον συνθέτη Νότη Μαυρουδή και τραγουδά με την συνοδεία του στην κιθάρα σε θερινά και κλειστά θέατρα και μουσικές σκηνές σε όλη την Ελλάδα.
Το Μάρτιο του 1998 κυκλοφορεί ο πρώτος προσωπικός δίσκος του, με τίτλο «Γιαπωνέζικοι Κήποι» σε ερμηνεία και στίχους δικούς του και μουσική Σ.Παπασταύρου. Σε δύο από αυτά τα τραγούδια συμμετέχουν η Νένα Βενετσάνου και η Πέγκυ Σταθακοπούλου.
Ολο το 1998 τραγουδά τους Γιαπωνέζικους Κήπους σε μουσικές σκηνές και συναυλίες (Κοζάνη,Αμοργό,Ηράκλειο Κρήτης,Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας-Πεντέλη, Φεστιβάλ Euroconnections-Τhe sound of Europe in Prague-Πράγα).
Ολο το 1998 τραγουδά τους Γιαπωνέζικους Κήπους σε μουσικές σκηνές και συναυλίες (Κοζάνη,Αμοργό,Ηράκλειο Κρήτης,Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας-Πεντέλη, Φεστιβάλ Euroconnections-Τhe sound of Europe in Prague-Πράγα).
Το 1999-2000 συμμετέχει τραγουδώντας στην παράσταση «Εδώ Λιλιπούπολη-20 χρόνια μετά»
Το Δεκέμβριο του 2001 κυκλοφορεί το δεύτερο προσωπικό του album με τίτλο Η αγάπη είναι ένα πορτοκάλι.
Το Δεκέμβριο του 2001 κυκλοφορεί το δεύτερο προσωπικό του album με τίτλο Η αγάπη είναι ένα πορτοκάλι.
Τα καλοκαίρια του 2002 και 2003 συμμετέχει στην παράσταση Το παραμύθι χωρίς όνομα που ανέβασε το Θεσσαλικό Θέατρο (σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη) τραγουδώντας ζωντανά τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι και τους στίχους του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
To Mαϊο του 2003 κυκλοφορεί το Ε.Ρ «Δες το κι αλλιώς», με διασκευές σε γνωστές λαικές επιτυχίες οι οποίες μεταμορφώθηκαν πλήρως όπως το «Όλα τα λεφτά».
Από το 2003 ως το 2006 έγραψε τη μουσική για 5 θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων ήταν η «Ορέστεια»- Εθνικόθέατρο/ Πειραματική σκηνή.»Οσκαρ» με το Δ.Λιγνάδη-θέατρο Ιλίσια, «Κι αέρας στα πανιά μας» επιθεώρηση του Λάκη Λαζόπουλου.»Έρως θηλυκρατής» με την Αντιγόνη Βαλάκου στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου κ.α.
Από το 2003 ως το 2006 έγραψε τη μουσική για 5 θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων ήταν η «Ορέστεια»- Εθνικόθέατρο/ Πειραματική σκηνή.»Οσκαρ» με το Δ.Λιγνάδη-θέατρο Ιλίσια, «Κι αέρας στα πανιά μας» επιθεώρηση του Λάκη Λαζόπουλου.»Έρως θηλυκρατής» με την Αντιγόνη Βαλάκου στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου κ.α.
Το 2005 τραγουδάει μαζί με την Δήμητρα Γαλάνη και την Ηρώ στο πρώτο φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης.
Το 2006 ξεκινάει την συνεργασία του με την Ανδριάνα Μπάμπαλη όπου μαζί δίνουν συναυλίες για 2 χρόνια στην Αθήνα αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Τo 2006 πραγματοποίησε ένα δίσκο – tribute στη EUROVISION για λογαριασμό της ΕΡΤ με τίτλο «EUROREVISIONS» και συμμετοχές των Μ.Πυροβολάκη, Αν. Μπάμπαλη, Μίκρο, Ορχήστρα του 5ου Γαλαξία, Ευρυδίκη,Marsheau κ.α.
Τo 2006 πραγματοποίησε ένα δίσκο – tribute στη EUROVISION για λογαριασμό της ΕΡΤ με τίτλο «EUROREVISIONS» και συμμετοχές των Μ.Πυροβολάκη, Αν. Μπάμπαλη, Μίκρο, Ορχήστρα του 5ου Γαλαξία, Ευρυδίκη,Marsheau κ.α.
Το 2007 συμμετέχει με ένα τραγούδι στο δίσκο των Ντεμοντέ, Bossa Nova.
Την ίδια χρονιά ερμηνεύει τα τραγούδια του Cole Porter στην παράσταση American dream στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε σκηνοθεσία Κ.Ρήγου και συμμετέχει στα cd «Από κουρέλια νυφικό» (Σταμάτης Χατζηευσταθίου) και «Κάνε την αγάπη γιορτή»(Μίκρο).
Την ίδια χρονιά ερμηνεύει τα τραγούδια του Cole Porter στην παράσταση American dream στην Εθνική Λυρική Σκηνή σε σκηνοθεσία Κ.Ρήγου και συμμετέχει στα cd «Από κουρέλια νυφικό» (Σταμάτης Χατζηευσταθίου) και «Κάνε την αγάπη γιορτή»(Μίκρο).
Το 2007 επίσης κυκλοφορεί από τη Λύρα το άλμπουμ του,με τίτλο «Μην αλλάξεις ποτέ».
Το 2008 συνεργάζεται με τον ισπανό τραγουδοποιό Jordi Maranges δίνοντας συναυλίες στην Ελλάδα και την Ισπανία με τίτλο «Transmediterranean express».
To καλοκαίρι του 2008 γράφει τα τραγούδια για την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη σε στίχους του Μίνου Θεοχάρη σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη.
Προτιμά τους μικρούς χώρους και τις μουσικές σκηνες κι έχει εμφανιστεί στο Κυτταρο Live, House of Art, Gazarte, Σταυρός του Νότου,Τσαι στη Σαχάρα,Cabaret Voltaire,Χαμάμ,Πυρήνας,Καφέ-Παράσταση,Μπαράκι του Βασίλη κ.α.
To καλοκαίρι του 2008 γράφει τα τραγούδια για την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη σε στίχους του Μίνου Θεοχάρη σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη.
Προτιμά τους μικρούς χώρους και τις μουσικές σκηνες κι έχει εμφανιστεί στο Κυτταρο Live, House of Art, Gazarte, Σταυρός του Νότου,Τσαι στη Σαχάρα,Cabaret Voltaire,Χαμάμ,Πυρήνας,Καφέ-Παράσταση,Μπαράκι του Βασίλη κ.α.
Το 2009 περιοδεύει με την μουσικη παρασταση «Cabaret Infantil» και μια ομαδα μουσικών με αυτό το όνομα,παίζοντας σε πολλές πόλεις της Ελλαδας,και συνεχίζει τη συνεργασία του με τον J.Maranges περιοδεύοντας στη Βαρκελώνη και τη Μαγιόρκα
Ακομα,εμφανίζεται ως καλεσμένος της Αρλέτας, στην επιστροφή της στις ζωντανές εμφανίσεις επειτα από μακρόχρονη απουσία.
Ακομα,εμφανίζεται ως καλεσμένος της Αρλέτας, στην επιστροφή της στις ζωντανές εμφανίσεις επειτα από μακρόχρονη απουσία.
Το χειμώνα 2009-2010 υπογράφει κι ερμηνεύει το τραγούδι τίτλων για την τηλεοπτική σειρά του Χ.Ρώμα και φτιάχνει τη μουσική για την επιθεώρηση «Θέλει η Ελλάδα να κρυφτεί» στο θεάτρο Αλίκη με πρωταγωνιστές τους Γ.Μαρίνο και Χρυσούλα Διαβάτη και για την παιδική παράσταση «Η πεντάμορφη και το τέρας» των Ξ.Καλογεροπούλου-Θ.Μοσχόπουλου στο θέατρο Πολιτεία στην Πάτρα.
Συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε μουσικές σκηνές και ηχογραφεί το πρώτο ισπανόφωνο και γαλλόφωνο άλμπουμ του που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2010 σε Ισπανία και Ελλάδα.
Eδώ και δύο χρόνια ζεί και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης
Eδώ και δύο χρόνια ζεί και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΣΤΟ «ΒΗΜΑ»
Πόσα μπορούμε να κάνουμε τελικά σε μισή ώρα; (Σ.σ.: ένα τραγούδι του άλμπουμ είναι το «Media Ora».)
«Μισή ώρα είναι ο ιδανικός χρόνος για μια σιέστα, για να ακούσεις από την αρχή ως το τέλος ένα μουσικό άλμπουμ, για να διαβάσεις ένα διήγημα, για έναν σύντομο μοναχικό περίπατο σε μια ωραία γειτονιά. Ο χρόνος που ξοδεύουμε για μας σήμερα είναι ανάγκη και πολυτέλεια».
Το αν κάνουμε ή δεν κάνουμε πράγματα είναι θέμα χρόνου ή…
«Είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση να ζητούμε πάντα περισσότερο χρόνο για να τον σπαταλάμε κατόπιν ανόητα πολλές φορές. Ισως αν σκεφτούμε ότι υπάρχει μόνο το «τώρα» και επικεντρωθούμε σε αυτό, να κάνουμε και πιο πολλά και με καλύτερη διάθεση. Δεν είναι εύκολο, αλλά υποθέτω πως μπορούμε πάντα να σημειώνουμε πρόοδο σκεπτόμενοι με στόχο την παρούσα στιγμή».
Τελικά περνάς καλά στη Βαρκελώνη…
«Απολαμβάνω τους ρυθμούς μιας μικρής αλλά ανοιχτής στον κόσμο πόλης, την αγάπη των κατοίκων της για τις καλές τέχνες, τη λογοτεχνία και την ομορφιά του αστικού τοπίου».
Τι άλμπουμ είναι το Barcelonauta;
«Πρόκειται για τραγούδια ντόπιων αλλά και ξένων δημιουργών που πέρασαν, έζησαν και εμπνεύστηκαν από την καταλανική πρωτεύουσα ανάμεσα στις δεκαετίες του ’20 και του ’60 του περασμένου αιώνα. Με τον μοντέρνο ήχο εκείνης της εποχής, που ήταν φυσικά η τζαζ, τα τραγούδια αυτά δείχνουν πόσο κοσμοπολίτικη, πρωτοπόρα και χορευταρού ήταν η Βαρκελώνη εκείνης της εποχής. Τα τραγούδια είναι γραμμένα σε καταλανικά, ισπανικά, γαλλικά και αγγλικά και τα ηχογραφήσαμε με μερικούς από τους καλύτερους τζαζ μουσικούς της πόλης».
Εχει την… υφή ταξιδιάρικου άλμπουμ…
«Οπως λέω και μέσα στον δίσκο, η δουλειά αυτή αφιερώνεται σε όλους όσοι αγάπησαν την πόλη, τους ξένους που την κατοίκησαν, τους ντόπιους που αγαπούν την ιστορία της, ακόμα και σε εκείνους που, γοητευμένοι, ένιωσαν την ανάγκη να επιστρέψουν. Ολοι αυτοί για μένα είναι Barcelonautas».
Είναι μπέρδεμα να τραγουδάς σε τέσσερις γλώσσες;
«Οχι, όταν οι γλώσσες αυτές είναι μέρος της καθημερινότητάς σου. Δεν θα ένιωθα τόσο άνετα αν ζώντας στην Ελλάδα έφτιαχνα μόνο αγγλόφωνα τραγούδια. Ομως για να ζεις στη Βαρκελώνη πρέπει να μιλάς καθημερινά τουλάχιστον δύο γλώσσες (καταλανικά και ισπανικά) και τα γαλλικά, αγγλικά και ιταλικά τα ακούς παντού λόγω των ξένων που κατοικούν στην πόλη. Πάντα πίστευα ότι το να εκφράζεσαι σε ξένες γλώσσες σε κάνει πιο ανοιχτόμυαλο».
Τι θα δούμε και τι θα ακούσουμε στις συναυλίες;
«Αυτή τη φορά έρχομαι με έναν σπουδαίο μουσικό ως καλεσμένο. Είναι ο Τζούλι Αϊμί, ένας από τους καλύτερους ισπανούς τζαζ κλαρινετίστες ο οποίος διηύθυνε και τον τελευταίο δίσκο μου. Θα παρουσιάσουμε το «Barcelonauta», θα πούμε ιστορίες για το «μαργαριτάρι της Μεσογείου» – τη Βαρκελώνη, και ακόμα θα παίξουμε τραγούδια από τη δισκογραφία μου αλλά και επιλογές από τζαζ ρεπερτόριο που μας αρέσει».
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;
«Θα ήθελα να πάρω τον χρόνο μου και να παρουσιάσω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το Barcelonauta προσθέτοντας κι άλλα τραγούδια σχετικά με το θέμα (τα οποία δεν συμπεριέλαβα στον δίσκο)».
Τι θέλεις να πάρουν οι ακροατές από το άλμπουμ και οι θεατές από το live;
«Συνηθίζω να λέω πως κάθε δίσκος ή τραγούδι είναι σαν μια «ανοιχτή επιστολή». Πολλές φορές ο παραλήπτης είναι συγκεκριμένος, άλλες όχι τόσο. Πάντως σίγουρα υπάρχει παραλήπτης. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα θελα να λάβει δεν είναι μια αφηρημένη «συγκίνηση» ή η στιγμιαία έκκριση αδρεναλίνης, αλλά η προσέγγιση σε ό,τι μπορεί να εκφράζει κομψότητα, ψυχική ηρεμία και γαλήνη».
Ημερομηνίες παραστάσεων:
Δευτέρα 19 Μαΐου & ώρα 21.00: Κήπος Νομισματικού Μουσείου της Αθήνας (Ιλίου Μέλαθρον). Πανεπιστημίου 12, Αθήνα. Είσοδος ελεύθερη (ελάχιστη κατανάλωση 8).
Τετάρτη 21 Μαΐου & ώρα 21.30: Μουσική σκηνή Ξέφωτο, Λυκούργου 1-3, Λαδάδικα, Θεσσαλονίκη. Είσοδος: €10 με ποτό
Πέμπτη 22 Μαΐου & ώρα 22.00 ΤΙΚΙ ATHENS, Φαλήρου 15, Μακρυγιάννη, Αθήνα (Σταθμός Μετρό Ακρόπολη). Είσοδος ελεύθερη
Παρασκευή 23 Μαΐου & ώρα 22.00: BARRIO SPIRITS,| Σαραδαπόρου 17, Πλατεία Φερενίκης, Μέγαρα. Είσοδος ελεύθερη
Δείτε και ακούστε τον Γιώργη Χριστοδούλου https://www.youtube.com/user/giorgischristodoulou.
Στην Ελλάδα το «Barcelonauta» διατίθεται από την Ankh στα δισκοπωλεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα iTunes / Google Play μέσω Διαδικτύου.
Το video clip του Media Hora σε σκηνοθεσία του Παύλου Σταμάτη είναι διαθέσιμο στο youtube: http://youtu.be/LWiehbuVnGA | vimeo: http://vimeo.com/83379238 | dailymotion: http://www.dailymotion.com/video/x1995sj_giorgis-media-hora_music
Ο «περιηγητής της Βαρκελώνης» Γιώργης Χριστοδούλου, έπειτα από δύο χρόνια περιπάτους στη νέα μόνιμη κατοικία του στη Βαρκελώνη και συνολικά δεκαπέντε χρόνια «βόλτες» στη δισκογραφία, κυκλοφόρησε τον νέο του δίσκο «Barcelonauta». Οπως λέει ο ίδιος «η λέξη είναι κατά το ήμισυ ελληνική (ναύτης) και θα μπορούσε να σημαίνει «περιηγητής της Βαρκελώνης»». Τα τραγούδια του άλμπουμ μιλούν για την «πόλη των κόντηδων», γράφτηκαν από το 1920 ως το 1960, τα οποία ερμηνεύει στα καταλανικά, ισπανικά, γαλλικά και αγγλικά.
Εχουν ηχογραφηθεί από σημαντικούς τζαζ μουσικούς της Βαρκελώνης και διευθυντή ορχήστρας τον Juli Aym. Ηχος ακουστικός (κλαρινέτο, σαξόφωνο, τρομπέτα, τρομπόνι, πιάνο, μπάντζο, κιθάρα, ακορντεόν, κοντραμπάσο και τύμπανα) και ο Γιώργης Χριστοδούλου έδωσε νέα ζωή στις μελωδίες των Charles Trenet, Boris Vian, Don Byas, Vincens Sabater και άλλων δημιουργών που έζησαν στη Βαρκελώνη, ηχογράφησαν στα στούντιό της και έπαιξαν στα ballrooms και τα θέατρα της καταλανικής πρωτεύουσας, τη χρυσή περίοδο της jazz.
Στο άλμπουμ συμμετέχει, τραγουδώντας, το φωνητικό τρίο Las Divinas καθώς και μια Γαλλιδούλα έξι ετών, η Valentine, η οποία ζει στη Βαρκελώνη.
Πόσα μπορούμε να κάνουμε τελικά σε μισή ώρα; (Σ.σ.: ένα τραγούδι του άλμπουμ είναι το «Media Ora».)
«Μισή ώρα είναι ο ιδανικός χρόνος για μια σιέστα, για να ακούσεις από την αρχή ως το τέλος ένα μουσικό άλμπουμ, για να διαβάσεις ένα διήγημα, για έναν σύντομο μοναχικό περίπατο σε μια ωραία γειτονιά. Ο χρόνος που ξοδεύουμε για μας σήμερα είναι ανάγκη και πολυτέλεια».
Το αν κάνουμε ή δεν κάνουμε πράγματα είναι θέμα χρόνου ή…
«Είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση να ζητούμε πάντα περισσότερο χρόνο για να τον σπαταλάμε κατόπιν ανόητα πολλές φορές. Ισως αν σκεφτούμε ότι υπάρχει μόνο το «τώρα» και επικεντρωθούμε σε αυτό, να κάνουμε και πιο πολλά και με καλύτερη διάθεση. Δεν είναι εύκολο, αλλά υποθέτω πως μπορούμε πάντα να σημειώνουμε πρόοδο σκεπτόμενοι με στόχο την παρούσα στιγμή».
Τελικά περνάς καλά στη Βαρκελώνη…
«Απολαμβάνω τους ρυθμούς μιας μικρής αλλά ανοιχτής στον κόσμο πόλης, την αγάπη των κατοίκων της για τις καλές τέχνες, τη λογοτεχνία και την ομορφιά του αστικού τοπίου».
Τι άλμπουμ είναι το Barcelonauta;
«Πρόκειται για τραγούδια ντόπιων αλλά και ξένων δημιουργών που πέρασαν, έζησαν και εμπνεύστηκαν από την καταλανική πρωτεύουσα ανάμεσα στις δεκαετίες του ’20 και του ’60 του περασμένου αιώνα. Με τον μοντέρνο ήχο εκείνης της εποχής, που ήταν φυσικά η τζαζ, τα τραγούδια αυτά δείχνουν πόσο κοσμοπολίτικη, πρωτοπόρα και χορευταρού ήταν η Βαρκελώνη εκείνης της εποχής. Τα τραγούδια είναι γραμμένα σε καταλανικά, ισπανικά, γαλλικά και αγγλικά και τα ηχογραφήσαμε με μερικούς από τους καλύτερους τζαζ μουσικούς της πόλης».
Εχει την… υφή ταξιδιάρικου άλμπουμ…
«Οπως λέω και μέσα στον δίσκο, η δουλειά αυτή αφιερώνεται σε όλους όσοι αγάπησαν την πόλη, τους ξένους που την κατοίκησαν, τους ντόπιους που αγαπούν την ιστορία της, ακόμα και σε εκείνους που, γοητευμένοι, ένιωσαν την ανάγκη να επιστρέψουν. Ολοι αυτοί για μένα είναι Barcelonautas».
Είναι μπέρδεμα να τραγουδάς σε τέσσερις γλώσσες;
«Οχι, όταν οι γλώσσες αυτές είναι μέρος της καθημερινότητάς σου. Δεν θα ένιωθα τόσο άνετα αν ζώντας στην Ελλάδα έφτιαχνα μόνο αγγλόφωνα τραγούδια. Ομως για να ζεις στη Βαρκελώνη πρέπει να μιλάς καθημερινά τουλάχιστον δύο γλώσσες (καταλανικά και ισπανικά) και τα γαλλικά, αγγλικά και ιταλικά τα ακούς παντού λόγω των ξένων που κατοικούν στην πόλη. Πάντα πίστευα ότι το να εκφράζεσαι σε ξένες γλώσσες σε κάνει πιο ανοιχτόμυαλο».
Τι θα δούμε και τι θα ακούσουμε στις συναυλίες;
«Αυτή τη φορά έρχομαι με έναν σπουδαίο μουσικό ως καλεσμένο. Είναι ο Τζούλι Αϊμί, ένας από τους καλύτερους ισπανούς τζαζ κλαρινετίστες ο οποίος διηύθυνε και τον τελευταίο δίσκο μου. Θα παρουσιάσουμε το «Barcelonauta», θα πούμε ιστορίες για το «μαργαριτάρι της Μεσογείου» – τη Βαρκελώνη, και ακόμα θα παίξουμε τραγούδια από τη δισκογραφία μου αλλά και επιλογές από τζαζ ρεπερτόριο που μας αρέσει».
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;
«Θα ήθελα να πάρω τον χρόνο μου και να παρουσιάσω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το Barcelonauta προσθέτοντας κι άλλα τραγούδια σχετικά με το θέμα (τα οποία δεν συμπεριέλαβα στον δίσκο)».
Τι θέλεις να πάρουν οι ακροατές από το άλμπουμ και οι θεατές από το live;
«Συνηθίζω να λέω πως κάθε δίσκος ή τραγούδι είναι σαν μια «ανοιχτή επιστολή». Πολλές φορές ο παραλήπτης είναι συγκεκριμένος, άλλες όχι τόσο. Πάντως σίγουρα υπάρχει παραλήπτης. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα θελα να λάβει δεν είναι μια αφηρημένη «συγκίνηση» ή η στιγμιαία έκκριση αδρεναλίνης, αλλά η προσέγγιση σε ό,τι μπορεί να εκφράζει κομψότητα, ψυχική ηρεμία και γαλήνη».
Ημερομηνίες παραστάσεων:
Δευτέρα 19 Μαΐου & ώρα 21.00: Κήπος Νομισματικού Μουσείου της Αθήνας (Ιλίου Μέλαθρον). Πανεπιστημίου 12, Αθήνα. Είσοδος ελεύθερη (ελάχιστη κατανάλωση 8).
Τετάρτη 21 Μαΐου & ώρα 21.30: Μουσική σκηνή Ξέφωτο, Λυκούργου 1-3, Λαδάδικα, Θεσσαλονίκη. Είσοδος: €10 με ποτό
Πέμπτη 22 Μαΐου & ώρα 22.00 ΤΙΚΙ ATHENS, Φαλήρου 15, Μακρυγιάννη, Αθήνα (Σταθμός Μετρό Ακρόπολη). Είσοδος ελεύθερη
Παρασκευή 23 Μαΐου & ώρα 22.00: BARRIO SPIRITS,| Σαραδαπόρου 17, Πλατεία Φερενίκης, Μέγαρα. Είσοδος ελεύθερη
Δείτε και ακούστε τον Γιώργη Χριστοδούλου https://www.youtube.com/user/giorgischristodoulou.
Στην Ελλάδα το «Barcelonauta» διατίθεται από την Ankh στα δισκοπωλεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα iTunes / Google Play μέσω Διαδικτύου.
Το video clip του Media Hora σε σκηνοθεσία του Παύλου Σταμάτη είναι διαθέσιμο στο youtube: http://youtu.be/LWiehbuVnGA | vimeo: http://vimeo.com/83379238 | dailymotion: http://www.dailymotion.com/video/x1995sj_giorgis-media-hora_music