ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι Άραβες σώζουν τις ελληνικές κατασκευαστικές – Πώς κατάφεραν να προχωρήσουν σε συμφωνίες τη στιγμή που είχαν ξεμείνει από ρευστό

Πρόεδρος μεγάλου κατασκευαστικού Ομίλου δήλωνε πρόσφατα σε στενούς συνεργάτες «τα ταμεία είναι άδεια»… Είχαν ξεμείνει από ρευστό…. και οι Άραβες ήρθαν να δώσουν τη λύση. Μετά την κατασκευαστική ανομβρία που επικράτησε στην χώρα μας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014 και μετά, οι ελληνικοί κατασκευαστικοί Όμιλοι αρχίζουν σιγά-σιγά να βλέπουν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης.

 

Ο ρόλος των Αράβων σε αυτή την κατάσταση, σημαντικός, αφού έδωσαν την ανάσα ρευστότητας που τόσο χρειάζονταν οι ελληνικές επιχειρήσεις.

 

Έτσι προτού ακόμη στεγνώσει το μελάνι από τη συμφωνία με την Qatar Petroleum International, η οποία απέκτησε το 25% της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής Ηρων ΙΙ έναντι 58 εκατ ευρώ, ο ενεργειακός – κατασκευαστικός Ομιλος ΓΕΚ-Τέρνα χτυπά για δεύτερη φορά την πόρτα των Αράβων.

 

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κρατική εταιρεία ενέργειας του Άμπου Ντάμπι TAQA υπέγραψαν συμφωνία για τη διερεύνηση της δυνατότητας συνεργασίας στον τομέα της ενέργειας. Ο ελληνικός όμιλος και η κρατική εταιρεία ενέργειας του Άμπου Ντάμπι θα συνεργαστούν αποκλειστικά στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) και μετά εξετάζουν τρία μοντέλα συνεργασίας:

 

Πρώτον, τη συμμετοχή του αραβικού ενεργειακού ομίλου σε νέα έργα που θα υλοποιήσει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Δεύτερον, τη συμμετοχή της TAQA σε αδειοδοτημένα ή ώριμα έργα της εισηγμένης για τα οποία απαιτούνται πρόσθετα κεφάλαια. Τρίτον, την εξαγορά από τον αραβικό όμιλο υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής (π.χ. ομάδας αιολικών πάρκων σε χώρα του εξωτερικού).

 

Και άλλοι όμως ελληνικοί Ομιλοι κατάφεραν να αναλάβουν έργα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αρκετών εκατμμυρίων ευρώ, που σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο, αποδεικνύονται σανίδα σωτηρίας.

 

Όπως για παράδειγμα η εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Άκτωρα, η οποία ως Leader της κοινοπραξίας ALYSJ JV, με ποσοστό συμμετοχής 32%, υπέγραψε προ ημερών σύμβαση για τη μελέτη και κατασκευή της γραμμής του «Gold Line Underground» του ΜΕΤΡΟ στη Ντόχα του Κατάρ.

 

Το έργο αποτελεί τμήμα του Σιδηροδρομικού Δικτύου του Κατάρ και η Gold Line (Χρυσή Γραμμή) είναι με διαφορά το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ της Ντόχα. Η αξία της σύμβασης είναι 3,2 δισ. ευρώ.

 

Τέλος ένα από τα μεγαλύτερα έργα που ανέλαβε ποτέ ελληνικός κατασκευαστικός Όμιλος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι αυτό που υπέγραψε η J&P Aβαξ συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, στις αρχές του έτους.

 

Η σύμβαση αφορά την κατασκευή του έργου «Design and Construct New Orbital Highway and Truck Route (P023)- Contract 1: New Doha Port to Orbital Highway», η οποία υπεγράφη μεταξύ της Αρχής Δημοσίων Έργων του Κατάρ (ASHGHAL) και της Κοινοπραξίας Joannou & Paraskevaides (Overseas) Ltd / J&P-Αβαξ, στην οποία και μετέχει με ποσοστό 25%.

 

 

Πηγή: www.bankingnews.gr

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *